logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۰
[ شناسه خبر : ۴۴۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان خبرداد

فعالیت 1800 واحد تولیدی فرش در استان زنجان/ صادرات 6 میلیون دلاری فرش امسال در استان زنجان

فعالیت-1800-واحد-تولیدی-فرش-در-استان-زنجان-صادرات-6-میلیون-دلاری-فرش-امسال-در-استان-زنجان

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به میزان صادرات فرش در استان زنجان گفت: در شش ماهه نخست امسال 6 میلیون دلار فرش صادر شده است.

به گزارش موج رسا; ایرج احمدی در مراسم تجلیل از فعالان فرش دستباف استان زنجان با اشاره به اینکه خوشه فرش استان زنجان در مدت 36 ماه 70 برنامه عمل را اجرا کرده کرده است اظهار کرد: بیش از 500 میلون تومان از اعتبارات صنایع کوچک در این راستا هزینه شده است.

وی برگزاری 30 دوره آموزشی، 10 تور نمایشگاهی، بافت فرش با المان‏‎های ویژه استان، تهیه دارهای قالی ارگونومیک، واگذاری خوشه به شبکه فراگیر، ایجاد پایانه گمرکی، تهیه مستند چندزبانه و تشکیل کنسرسیوم صادراتی فرش را از جمله برنامه‎ها و اقدامات خوشه فرش برشمرد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‏‌های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه واحدهای تولید فرش استان زنجان از 800 واحد در سال 92 به یک هزار واحد تولیدی در سال 96 رسیده است تصریح کرد: افزون بر 10 میلیون دلار فرش با مبدأ تولید استان در سال گذشته به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

وی حجم صادارت فرش استان زنجان در نیمه نخست امسال را 9 میلیون دلار برشمرد و گفت: تعداد فعالان این عرصه نیز از 60 هزار نفر در سال 92 به 65 هزار نفر در سال 96 رسیده است.

فیروزه حاج‌علی‌اکبری عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان اعتمادسازی بین فعالان فرش را از مهمترین مزایای توسعه این خوشه عنوان کرد و افزود: همه فعالان حوزه فرش از جمله تولیدکنندگان، طراحان، بافندگان، فروشندگان ابزار، رنگرزان و سایر موارد عضو این خوشه هستند و در سه سال گذشته حمایت‌هایی از شهرک‌های صنعتی به این بخش شده است.

وی تهیه بانک اطلاعاتی و بررسی وضعیت سلامت فرش‌بافان را از جمله اقدامات مهم خوشه فرش برشمرد و گفت: 30 دوره آموزشی با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت و معدن و مرکز ملی فرش ایران برگزار شده است.

حاج‌علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای مهارت فرش‌بافی، تربیت ناظران فرش، تربیت بازاریابان تخصصی و کارشناسان فرش دستباف در زمینه قیمت‌گذاری بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان برای نخستین بار سال گذشته در نمایشگاه آلمان شرکت کرد گفت: آذر ماه امسال نیز نخستین پاویون خوشه‌های فرش در چین راه‌اندازی می‌شود تا فرش ایران در معرض نمایش و فروش قرار گیرد.

عامل توسعه خوشه فرش استان زنجان به توافق‌نامه بین خوشه‌های فرش و اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: در این راستا اعزام اعضا و متقاضیان برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی تسهیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به شکل‌گیری اعضای کنسرسیوم فرش بیان کرد: شکل‌گیری این مجموعه آغاز شده و در مرحله ثبت نام است.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر